Thursday, June 4, 2009

Aku nak marah ni ...

Aku tengah marah berapi. Serasa mahu kutelan sahaja dia. Lantas, aku mengangkat gagang telefon, kudail nombornya.

Telefon diangkat ... dan aku bersedia menghambur segalanya apabila ...

Dia:
Saya minta maaf. Saya kat luar ni. Dia belum hantar ke you lagi ke?

Aku:
Err ... aa ...


Heh, apsal ni? Ke mana pergi perasaan berapi-api tadi?

Sungguh tidak tegar aku ini!

Sesungguhnya, aku bukan tersiram dengan kata maaf dari dia ... tetapi kerana cara dia bercakap. Sangat lembut.

Dan, walaupun kerjanya macam ha***, tapi aku tidak jadi marah sebab dia berselindung di balik kelembutan nada suaranya.

Kenapa aku ni? Aku sebal dengan diri sendiri!!


5 comments:

nj said...

peesha...
nak tahu satu je...'dia' tu lelaki ke pompuan? heheheeee
Jangan 'jual mahal' sangat tau peesha...

Hafiey Nur said...

NJ:
u think? kalau den marah2 pasal kerja ni, ko agak sapa la dia tu?

habis, nak jual timbang kati? haih!

nj said...

peesha...
laaa kan yg sorg tu tak ada dah...kau 'create' yg baru lak ke? Ke yg tak nak dengar cakap kau tu?? Kasi rebus dengan batang keladi je la...heheheeee

Alin Ahmad said...

Fisha...tu tandanyer hatimu lembut...ahakssss

Hafiey Nur said...

NJ:
Yang dah belah tu, memang dah tak de ... yg baru ni plak ala2 yg dah belah tu jugak tp lebih teruk. Den bukan je nak rebus dgn batang keladi, tp nak santau angin, api, bumi semua sekali!

Alin:
Urghhh ... tak de makna nya ...