Tuesday, June 30, 2009

Sadap you!

OK, sekarang aku sedang bersenang lenang di kampung. Seperti biasa, selepas tertorture dek pemanduan yang sangat panjang itu, aku malas untuk melakukan apa sahaja. Tapi, malam ini terasa seperti mahu berblog.

Rumah kita, kita punya suka lah, kan? (Tapi, dok buat begitu selalu, alamat orang takkan datang lah jawabnya ...).

Balik kepada persoalan asal - ini kisah aku dan polis trafik.

Entah apa sebabnya, masa drive balik kampung, banyak la pula road blocks ... Polis lah, JPJ lah, UPP lah ... bikin masa pemanduanku jadi panjang saja.

Pendek cerita, sampai di satu road block yang entah ke berapa di kawasan sebelum masuk Kuala Ketil, aku ditahan polis. Bukan salah apa pun, cuma routine check for license and IC - tak de masalah. Maka, jadilah perkara ini:

Polis:
Cik, mintak IC dan lesen ya?

Aku:
(Menghulurkan IC dan lesen dengan muka yang semestinya tidak berapa friendly - aku penat gila, OK!)

Polis:
Nak ke mana cik?

Aku:
Kangar.

Polis:
Karang? Kat mana tu? - eii, tak korek telinga ke?

Aku:
KaNGAR! (masih senyum sedikit lagi).

Polis:
Oh, Perlis. Cakaplah Perlis. (Oii, sukatik aku la nak cakap apa pun! Kang aku cakap Amerika, baru kena gaya. Ishh!). Travel sorang je ke? Suami tak ikut?

Amboih, hangin makcik dek remark tak semenggah ni. Aku perhatikan saja dia.

Polis:
Teruk betul suami biar bini drive sorang. OK, terima kasih cik. (sambil menghulurkan IC dan lesenku.)

Masa ni muka aku kat dia macam WTF***!!

Satu - dia tak ada hak nak initiate any conversation dengan aku. Tapi, tak ada masalah, ini budaya, tiada masalah.

Kedua - yang suka-suka hati assume aku punya status sambil buat remark cam ha*** tu, apa cerita?

Kalau tak ada benda nak cakap, just check the damn license and IC, dan biarkan aku jalan. Nak beramah mesra, tapi bikin orang marah saja.

Dah la aku kejam, garang dan kepala angin ... urghhhhh!!!

Ingat:
Kalau tak ada benda nak cakap, just shut up. Silent is golden ... sometimes.

7 comments:

nj said...

Peesha....
akhirnya...ada cerita...ok..buang amarah mu tu jauh-jauh dulu. Biaq pi dia nak kata apa kat hang...

shariza said...

Fisha, dia nak mengorat la tu. Kalau jawab saya tak kahwin lagi, huh sure dia mintak no phone tuh . hehehe.

OH_44106 said...

har har har...aku pun rase dia nk ngorat hang...biasa la tu tactic tak professional.. :P

Nur said...

Syoknya dah sampai kampung. Tolong sampaikan salam aku kat sawah padi yang kurindui. :)

Hafiey Nur said...

NJ:
Sebab dok biag pi la jadi amarah lagu ni ...

Eija:
Tak dak maknanya ...

Ras:
Sama la ... nak ngorat kunun ... x dak maknanya ...

Yati:
Ya, pasti akan kusampaikan .. :p

piee said...

fisha:
mana column utk jadi follower.. ingat nak jadi follower la..

Hafiey Nur said...

Pie:
Nak jadi follower? Saya berbesar hati!!

Dah, dah masukkan dah pon ruang utk jadi follower ... selamat membaca repekan ku ini ...