Tuesday, January 10, 2012

Nota Pertama

Tahun 2011 memang menyenangkan - especially bila dapat peluang merantau (yeah, merantau la sangat) ke Europe pada hujung tahun. Sesuatu yang memang aku anggap impossible dan kemudiannya menjadi excitedly unbelievable (apa tu? - hantam saja!).

Walaupun jarang berangan nak ke Europe, tapi dalam hati tetap ada impian. Ye lah, kata orang, jauh perjalanan, luas pemandangan. Sejauh mana luas pemandangan dari mata kecil ini, tidak lah berapa pasti nak dikatakan. Namun, dari kerana mata lah, aku dapat menikmati semua ini .. Alhamdulillah.

So, aku cadang dalam blog ini aku mahu letak cerita-cerita mengenai 'kembara' ini. Banyak yang nak ditulis (gua duduk 2 minggu kat sana bai!) - kiranya catatan seorang novice and amateurish traveller la. Bagi yang dah pangkat season travellers, pandangan anda aku hargai. 

Tapi, adakah nak buat cerita ni sampai kena buat blog baru bagai? -- ntahlah, aku pun tak berapa sure. Tapi, yang penting, nak mencari mood dan semangat baru (ecehceh). Hijrah lah aku. So, for the start, layan dulu gambar-gambar ni. Cerita mungkin akan bersifat kronologi atau ISA - Ikut suke ambe! Mana-mana sempat lah ... Enjoy!


Nov. 9, 2011 - Tower of London, UK


Nov 2, 2011 - Tibidabo Theme Park, Barcelona, Spain
Replica of the infamous Sagrada Familia


Nov 6, 2011 - Do Fado Museum, Lisbon, Portugal


Oct. 29, 2011 - Vigeland Sculpture Park, Norway
Noya and Aqeem strolling at the park enjoying pre-winter weather


Oct. 31, 2011 - Pyramid of Louvre, Paris



No comments: