Wednesday, April 9, 2008

Cerita bodoh

Scene 1:
Kelihatan seorang perempuan yang ayu bertudung hitam melangkah keluar dari kereta dan menuju ke sebuah restoran makanan segera. Daripada empat kaunter, hanya dua kaunter yang dibuka. Ada 4 pelanggan di kedua-dua kaunter.

Perempuan itu beratur di belakang pelanggan ke 2 di kaunter satu. Kelihatan, jurujual sedang memanjang-manjangkan lehernya untuk mendengar pesanan pelanggan satu. Kaunter dua telah selesai urusannya - yang tinggal, seorang pelanggan. Maka, perempuan itupun berpindah ke kaunter dua.

Pelanggan satu di kaunter dua mengambil masa yang agak lama untuk membuat pesanan. Perempuan itu pula sedang menimbang-nimbang apa yang mahu dipesannya sambil mengutuk-ngutuk kelembapan pelanggan di hadapannya.

Perempuan:
Dah tahu nak order, pikiag la awal-awal. Ni tergeheh-geheh .. ish! Bosannya.

Scene 2
Seseorang yang lagaknya seperti seorang supervisor telah 'swipe' kad namanya di mesin tunai. Dan selepas itu, seorang jurujual perempuan yang tidak berapa digemari oleh perempuan ayu itu mengalih tanda 'kaunter tutup' dan memanggil perempuan ayu ke situ.

Jurujual:
Nak makan sini atau bungkus?

Perempuan:
Bungkus ye. Saya nak chicken rice combo sa..

Jurujual:
Ayam tak de -- kemudian berpaling untuk berbual seketika dengan rakan sekerjanya. Sungguh tidak profesional.

Perempuan:
(Dengan nada jengkel) -- (dalam hati: WTF!) Dah, apa yang ada?

Jurujual:
(Dengan muka selamba) - Apa-apa yang bukan ayam la.

Perempuan:
(Hangin) - Emph, tak pe la.

Dalam hati:
Bodoh! Kedai jual ayam, tapi ayam tak de. Bodoh! Bodoh! Bodoh! 100x.

Lain kali kalau dah nama kedai ayam, make sure la tak putus bekalan macam ni. Bodoh piang! Bodooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!

2 comments:

artisticklytouch said...

tu dia bodoh piang, amek, pueh!

Hafiey Nur said...

Enche Art -- Kalau ikut bukan setakat tu saja aku nak kata ... ada lagi. Tapi, menyedari dia hanya lah makhluk Allah yang biasa membuat salah, maka aku sebenarnya kata sikit2 saja ke dia ... huargh .. huargh ...