Saturday, July 12, 2008

Adoi ... bala yang dicari ...

Hari ni puasa ganti. Hari kedua. Masih ada 16 hari lagi. Masa puasa seronok lah bercuti. Nak ganti? Arghh!

Padan muka. Bertangguh-tangguh .. sampai bertumpu Ramadhan pun tak selesai-selesai lagi!

Hari ni, sebab malas nak sahur, gogok air mineral saja. Lepas tu, kerja aku sepetang ni dok belek blog resipi. Kerja bodoh betul.

Tapi tak kisah la tu ... aku bukan cam budak baru belajar puasa, yang pantang tengok makanan akan terliur. Juga bukan seperti orang-orang poyo, yang asyik nak ber'excuse' bila puasa. Ini antara yang aku tengok ... gerek betul ...




Gambar ambil tanpa izin dari Mat Gebu - pandai Mat masak!

Tapi hari ni berbuka dengan pizza saja. Uhuh! Sedihnya.

Selamat berbuka puasa untuk aku.

5 comments:

Anonymous said...

Amboi menggodanye lauk2 tuh fisha...nasib baik aku tak puase hari nih...aku pun tak habih ganti lagi..huhu..8 days to go ma...waa nak nangis...eh tapi skrg bulan rejab kan...byk pahala puasa bulan rejab ni...selamat mengganti puasa :)

Anonymous said...

Hai kak Fisha,

Dapat peluang baca kisah hidup 'lekcerer' ni. AMboi sedapnya lauk...saya add link blog ni ke blog saya yea :)

Hafiey Nur said...

Anonymous @ July 13, 2008 6:42 PM:
Memang menggoda, kan? Hmm... den ni pun tinggal lg 8 hari. Sungguh bercinta nak menghabisnya. Ingat nak langsai sebahagian minggu ni .. tapi tak kuat dengan dugaan yg tak seberapa.

Minggu depan, mid term break nak balik pulak ... rugi puasa ... heh! Nampak sangat kan lemahnya kita ni? Ish .. ish ...

Ikmal:
Akak harap benar Ikmal tak terbaca blog haru ni ... tp dapat jugak! Malu sebenarnya .. sebab kisah hidup yg banyak haru biru daripada yang sepatutnya. Tapi, ya lah, takkan nak skema memanjang ... need some outlet to channel all the emotions.

Thanks for linking this blog to yours.

P/s: Amacam sekarang? Dah decide nak ke mana? Jengka, Dungun, S.Alam?

Have a nice day!

Anonymous said...

Ish sensitif tue...xpa tgu saya balik nnt mcmana,konpius gak kekadang huhu...sampaikan salam kat kak marina..really appreciate her reply :)

Hafiey Nur said...

Ikmal:
For whatever happen, I'll pray the best for you.

Kak Marina jawab dalam hati jer, sambil tersenyum simpul apabila mesej ini disampaikan kepadanya :p