Sunday, July 6, 2008

The Best Moment in Life - part 3

Laughing without a reason.
Aku pernah saja-saja ketawa berdekah-dekah tanpa sebab. Dan setelah aku berbuat begitu selama beberapa saat, aku terpaksa ketawa untuk beberapa minit berikutnya kerana otot-otot ketawa itu telah tidak mahu berhenti dari berfungsi. Padan muka. Tapi, memang best. Aku tak serik pun, malah dalam seminggu, adalah 2-3 kali aku buat. Tapi, sekarang ni tak ada masa nak buat dah.

"Accidentally" hearing someone say something good about you.
Yes, memang rasa best sangat. Manusia biasa, mestila selalu suka bila dipuji, diberi kata-kata yang baik tentang diri sendiri.

Watching the sunset.
Ini tak berapa nak pasti. Salah satu sebabnya kerana aku tak suka dok duduk saja-saja tengok sunset walaupun rumah sewa aku sekarang ni dekat sangat dengan pantai. Tapi, kalau kebetulan tertengok, ok saja la. Tak dak la rasa bahagiaaa begitu … biasa-biasa saja. Tapi, mungkin satu hari aku akan bertemu dengan rasa best bila memandang sunset.

Listening to a song that reminds you of an important person in your life.
I rarely associated someone with song. So, don’t think this is the best moment in life. Or, is it yet to be the best moment of my life?

Receiving or giving your first kiss.

Tak kahwin lagi – maka sampai bila-bila pun aku tak boleh nak bagitau apa rasanya. Itu dalam konteks la. Tapi, kalau kiss di luar konteks di atas, banyak kali. Best ke rasanya? Biasa saja. Tapi, betullah, kalau kena kiss rasa macam disayangi saja.

Seeing the one you love happy.
Yes, priceless.

Wearing the shirt of a person you love and smelling his/her perfume.
Pakai shirt orang lain? Urgh, disgusting! Sayang ke, apa ke, no share-share ok. Harta ku, harta ku jua. Lain la kalau baju atau bauan mak ayah kita ...

Visiting an old friend of yours and remembering great memories.
Yes. Absolutely.

Hearing some telling you "I LOVE YOU"
Such a nice thing that I wish happen all the time.

P/s: Maaf ya, belum berkesempatan untuk menulis 'sebenar' entri ... Masih mengejar waktu walau sebenarnya masa lapang berlalu sepi ...

2 comments:

Anonymous said...

Yang no 1st tu cam agak scary lah..muhahah

Hafiey Nur said...

Anonymous @ July 6, 2008 8:19 PM:
Scary? Muahahahahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahah ...