Tuesday, January 29, 2008

Hidup yang tidak indah kala aku tersedar ...!

Selepas menerima gaji 24 haribulan hari tu, aku terasa seperti ditampar. Kenapa?

Kerana, rupa-rupanya, aku menggalas beban yang sangat berat -- HUTANG. Paling banyak aku berhutang kad kredit. Sakitnya.

Masa berbelanja tidak sedar kediri, perasan seperti orang kaya!

Tapi, bila aku tengok balik, perbelanjaan aku tertumpu kepada bahan bacaan dan bahan bakar kereta ku saja. Apa masalah sampai begini jadinya? Hisyyy!

Sekrang, aku tengah berusaha mencari jalan untuk menyelesaikan segala hutang-hutang ini kerana aku tersedar, disebabkan syok membayar hutang-hutang ini, aku tiada simpanan.

Walaupun aku masih berpegang kepada "bersenang-senang dulu, bersusah payah kemudian" dan "belanja, jangan simpan kerana kau tidak tahu sampai bila kau akan hidup", aku mulai takut memikirkan segala kemungkinan. Arghh!

Kak SitiM hanya mengetawa dan meremehkan niatku ini kerana dia tak percaya aku boleh melakukannya.

Cis, dia tak tahu ... tekanan akan membuatkan aku "powerrrr" ... Just wait and see!

2 comments:

Anonymous said...

sabar..rajin betul buat blog ye..mmg credit card ni mmg menyusahkan kita..mayb in the future fisha simpan satu cukup la utk reserve hotel/flight ke bile ada course n make sure yg boleh claim balik

kena belajar manage duit la,cara nak saving, potong gaji..so x la ada excuse t'lupa nak buat benda ni..cheque ngan fisha hr la, buleh buat ke tak?

Hafiey Nur said...

Ya la ... memang tengah bersabar gila ni.
Sabar mengenangkan kebodohan diri.

Reserve 1 jer? Mana cukup ... tengok la macam mana nanti... huhu!