Saturday, March 22, 2008

Amboi, amboi ...

Semalam, tengok senarai penerima Anugerah Maulidur Rasul - salah seorangnya angkasawan kita. Kak SitiM buka cerita:

Dia: Hari tu students kita nak jemput dia ni.

Aku: Huh?

Dia: Tapi, budak ni cerita, PR dia kata, kalau nak Dr. Sheikh, make sure masa dia sampai kat airport, ambik dia dengan Merc

Aku: Amboi. Hebat sangat ka sampai nak macam tu sekali? Lepas tu?

Dia: Tak jadi pun. Sebab jadual dia penuh setahun. Tapi membara jugak la bila dengar citer pasal PR tu. Dia tak tau, Sheikh tu naik ke bulan pakai duit kita. Nak demand yang bukan-bukan pulak.

Aku: Ntahnya. Bodo betui! Eii, sakit la PR tu...

Dia: Tapi biasa la. Orang bawahan ni memang lebih sudu dari kuah.

Aku: Ya, betoi, betoi. -- sambil menyudu mihun goreng ke mulut.

Sekian, sesi mengumpat hari ini.



Mihun goreng yang Mak Teh aku goreng masa malam 'bekwah' - March 14, 2008

No comments: