Saturday, March 22, 2008

Corat-coret Kenduri - part 1

Pada 15 Mac 2008, ayah dan mak ku, dengan bangganya menerima menantu sulung mereka daripada anak ketiga mereka. Diulang -- ANAK KETIGA mereka! Ini kerana, anak ketiga itu, bukanlah anak pertama dan kedua.

Inilah anak ketiga dan menantu sulung yang dimaksudkan. Tengoklah anak ketiga itu, sungguh gembira dia, kerana akhirnya dia dapat meng "dilwale dulhania la jayenge" setelah sebulan dinikahgantungkan. Siap adjust samping, dek gembira. Sabor je la ...
Rilek aa brother ...



The half clan of Tok Tijah and Tok Bakar. Semuanya tengah serius untuk menghabiskan apa yang dilambakkan di atas meja tersebut. Can you spot the commonness among them? Yep, you got it right ... their size, people! Inilah contoh keluarga sihat dan segar ...






Ini adalah anak kedua keluarga ini yang dilangkaui anak ketiga tadi dalam mendapatkan menantu sulung. Konon-konon tengah menghias bilik pengantin, walhal, semua pun tahu dia itu pukul paku selalu senget jadinya. Apa-apa pun, yang ketiga tadi sangat patut berterima kasih dengan yang kedua ini dalam usaha menjadi yang pertama membawa menantu sulung ke rumah ini!




Kaum bapa yang banyak bercakap daripada bergerak. Normal la tu ... lelaki!




Kaum ibu yang berkungtus mulus sambil membandingkan rantai siapa yang paling besar.

Che Nah:
Amboi Che Nab, tak penin ka, rantai besag sauh kat tenkok tu?

Che Nab:
Penin jugak. Tapi kalau tak pakai, tak stabil pulak nak besiang rebung ni ...




Mak aku yang pertama dari kiri

Mak kata:
kawin la cepat. Aku syok nak buat kenduri hampa ...

Maka, setelah kenduri ini selesai dijalankan, Mak aku tersenyum sangat luas hingga menampakkan semua ruas gigi palsunya.

Dengan poket baju yang berat dengan duit berian pengunjung, dia sedang memikirkan strategi baru untuk kenduri yang akan datang. Siapa mangsanya? Tunggu dan lihat saja.

No comments: