Tuesday, March 25, 2008

the Best Moment in Life - part 2

Getting out of the shower and wrapping yourself with a warm, fuzzy towel.
Tak kiralah towel tu warm and fuzzy ke, kepam ke, lepas mandi memang selalu best. Rasa segar saja. Lagi best, keluar aje bilik mandi tu, disambut dengan hembusan bayu yang menyegarkan. Perghh ... superb!

Passing your final exams with good grades.
Lulus exam? Memang la seronok. Setakat ini, alhamdulillah, semua exams yang aku duduki, semuanya berjaya - tak fail la tu maksudnya. Cuma sekali sepanjang aku buat degree, aku failed paper "Maqasid as-Syariah and Ijtihad". Dapat D. Tak puas hati, aku bayar RM50 untuk re-check ... dan memang Ustaz tu nak bergurau dengan aku sebab akhirnya aku diberi gred C. Kira ok la, aku lulus.

Aku ni tak lah secemerlang mana - average B+ student untuk major political science and average C+ student untuk major Fiqh and Usul (susah beb, Arab aku tahap beginner yang paling amatur walaupun aku ambil major Islamic Revealed Knowledge.


Tapi, sememangnya passing final exam is great, if only later you find out that you just merely passed the score. ;p

Being part of an interesting conversation.
Hehehe ... perasaan ini memang indah. Tambah-tambah bila orang bercerita, kita boleh eavesdrop dari tempat lain. Sungguhlah mengujakan. I've encountered this several times. Masa tu rasa kembang semacam. Ish... seronok betul!


Finding some money in some old pants.
Yes ... tambahan masa tu poket kering tahap kemarau Afrika. Lagi best kalau the note, 50 or 100 note ... Wau! Tapi, selalunya, yang dijumpa, not biru-biru tu aje. OK la, dari tak jumpa langsung, kan?

Laughing at yourself.
Bukan semua orang boleh buat benda ni. Laughing at yourself means that you're able to admit your silliness. Dalam bahasa mudah, mampu menerima kesalahan dan kebodohan kita dan boleh kemudian ketawa sebab kebodohan itu. Namun begitu, bukan semua kebodohan dan kesalahan itu boleh kita ketawa tanpa menyesalinya. Berpada-padalah.

Sharing a wonderful dinner with all your friends.
Makanan memang paling sedap sekiranya dimakan beramai-ramai. Lebih pilihan, lebih meriah. Itu sebab, kadang-kadang bila makanan sedikit, tapi dimakan beramai-ramai, sungguh mengenyangkan daripada makan sorang-sorang, dan lepas tu masih lagi cari snek lain untuk aktiviti mengunyah pula. Dalam konteks yang lebih luas, dinner dengan ehem! pun boleh jadi wonderful .. sebab makan dengan yang tersayang ... Walaupun, masa makan begitu tak boleh nak buat aksi-aksi yang hanya akan kita buat bila kita makan seorang ... seperti mengunyah tulang ayam hingga lunyai dan sebagainya ...

I feel good .. oh la la ...

2 comments:

artisticklytouch said...

sepet:
the best moment in life...is when i link your blog to mine...

Anonymous said...

Really ... ?

Bangganya diriku ... kerana terasa begitu berharga .... ececee ...

Thanks though ...