Thursday, May 22, 2008

Peramah? puh-leez!

Aku memang tak peramah. Kak SitiM dah remarked aku ni sombong. Dan aku boleh hidup dengan sikap yang begitu.

Aku tidak memusuhi orang yang peramah. Malah, aku suka orang peramah. Boleh dikatakan semua sahabat handaiku peramah belaka. Namun, aku jadi sangat huru-hara bila berhadapan dengan mereka yang tersangat peramah walaupun aku tak pernah kenal siapa mereka!

Di tempat kerjaku ini ada seorang rakan sekerja yang bersifat sedemikian. Kalau boleh semua orang dia nak tegur demi keramahannya. I’ve no problem with that. Tapi, yang menjadi masalah, bila dia nak buat benda yang sama pada aku yang bersifat reserved dan aloof ni, ia adalah sesuatu yang amat menjengkel dan sesuatu yang tak boleh diterima akalku yang waras ini. Please find someone else, not me!

Aku harap ada orang akan bagitau diri dia supaya mengurangkan sikit keramahannya. Bukan aku. Kerana aku tidak peramah. Hehehe.

Boleh gitu?

6 comments:

Anonymous said...

Imbas kenangan lama best banyak ingatan2 yang jadikan kita mature more. Fisha ceritalah pasal kita dan kesatuan rumah sewa kita yang siap ada seketari dan bendahari dan jadual haahahah...

Anonymous said...

Fisha, apa kata kalau aku dok contribute cerita aku dlm blog hang...bila ada masa aku email sikit2 orait dak... jadilah cerita dalam blog dulu then barulah ada masa nak buat manuskrip full mcm dolu2...

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

puh-LEEZ tu ape?

Anonymous said...

Anon:
Yes ... aku akan tulis tentang benda tu. Sekarang tgh sibuk capture gambar dalam format JPG so that buleh cerita byk sket ... kalau korang ada gambar2 yg relevant, email ke sini .. aku buatkan citer.

Su:
Den sgt la mengalu2kan perkara tersebut. Den sgt berbesar hati kalau ada kengkawan nak contribute cerita kat den. Tapi, kalau cerita kenangan dolu2, den post kat http://pijat-pijat.blogspot.com ye?

Areleez:
puh-leez .. PLEASE yg dieja dalam lenggok mengada-ngada ... yg pasti, bukan nama you dear ...

yusofsipan said...

nak kongsi sikit....

mula2 kahwin dulu my wife pun kurang peramah mcm i jugak, tanya sepatah jawab sepatah tapi bila dah lama dan ramai anak, jadi pulak sebaliknya. Tanya berpatah2 dan jawab pun berpatah2 ler jugak... mungkin pembawakan anak2 kot... dan usia yg semakin lanjut....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

ooooo...
paham2..
hiks..