Friday, February 15, 2008

Aku tak ada kena mengena dalam ini cerita!!

Sedang kami menonton TV, tiba-tiba housemate ku berkata:

"I've new resolution now ..."

Aku pandang saja dia ... "Resolution apa?"

"I berazam untuk masak tiap-tiap hari mulai Jumaat ni!"

"Huh?"

"Mana you letak you punya majalah RASA tu?"

"Tu, melambak kat rak tu."


Hari ini, Jumaat, Feb. 15, 2008, dia telah memaksaku menurutinya ke pasar untuk membeli barang-barang untuk masak. Aku tak pasti kenapa aku perlu dilibatkan sama dalam azam dia. Tapi jawapannya yang menyebabkan aku merelakan diri terheret sama:

"Alah, I masak, nanti you jugak yang kenyang ..."

Dan, tengahari ini, kenyang aku makan tengahari dengan sambal udang dan petai dan bayam tumis udang. Hehehe ...

Gendang gendut tali kecapi
Kalau cenggini, memang den suko hati!

2 comments:

yusofsipan said...

seronoknya baca kisah u all makan2, saya pun suka dan berselera makan sejak kebelakangan ini, masalahnya berat badan semakin meningkat...semakin boroi la perut.

Anonymous said...

Saya memang suka makan .. dan lebih 'malang' lagi, saya selalu ditakdirkan berkawan dengan orang yang suka makan ... Maka, dipenuhilah hidup kami ini dengan aktiviti makan-makan ...

Life is too short .. so, enjoy it to the fullest ...