Saturday, February 2, 2008

Signed, Sealed, Delivered.

Ini adalah tajuk lagu Stevie Wonder yang dirakamkan pada tahun 1970. Tapi, ada apa dengan lagu ini?

Kadang-kadang apa yang kita dengar itulah yang kita percaya buat satu tempoh masa – sama ada untuk sekejap masa, atau sepanjang hayat kita.

Dalam kes ini, setelah mendengar lagu ini seberapa lama, baru aku sedar yang lirik yang kunyanyi selama ini adalah salah. It’s Signed, Sealed, Delivered! Aku nyanyi … Sunsilk Boulevard …! Hehehe.

Macam mana boleh tersedar?

Masa tengok cerita “Life is not a Fairy Tale: The Fantasia Barrino Story” di channel 711 pertengahan Januari lalu. Kak SitiM ketawa berdekah-dekah bila aku beritahu dia tentang perkara ini, sambil buat sedikit remark: “Agaknya kalau bukan sebab cerita ni, sampai mati pun you tak tahu it’ s Signed, Sealed, Delivered …”

Amboi, kalau boleh mengata aku … jadi highlight of the day dia saja!

Jadi, sekarang aku telah dapat menyanyi dengan betul … Signed, Sealed, Delivered! Good bye Sunsilk Boulevard.

Signed, Sealed, Delivered + Sunsilk Boulevard = Bukan ke dekat je bunyinya?

2 comments:

Anonymous said...

bedekah... bedekah... bedekah... Sunsilk Bou..whatever.. How can it be?!! Apa ke jadah nye Sunsilk buat kat situ??? Ini bukan bukan lagu pasal kelimumur.. Ya ampun..!!! Sakit nya perut ku... Hampir tak bernafas aku dibuat nya...Aduhhhhh... Arghhhhhhh

Hafiey Nur said...

Amboi ... suka hati no....

Well, tu kan cerita lama ... Now, that I know the truth, ok la.

Ketawa lah sepuas hatimu kalau itu bisa membuatkan kau boleh pergi berjalan2 ke Sunsilk Boulevard ... heh!